Nasze Serwery
  Nazwa Serwera Adres IP Monitor Mapa Gracze Status  
FFA [NS/S]145.239.236.245:27015de_nuke26/32OnlinePOŁĄCZ
TS3cs-lamers.com10/124OnlinePOŁĄCZ
Na naszych serwerach napierdala obecnie 26 graczy, maksymalnie może grać ich 32. Daje to zapełnienie rzędu 81.25% :-)

Najlepsza metoda na ustawienie komend dotyczących INTERNETU

Artykuły i poradniki do HLDS / AMX MOD X / Counter Strike

Zajec

    Ten tego zwykły szarak.

  • Awatar użytkownika
  • Ten tego zwykły szarak.
  • Posty: 36
  • Dołączył: 18 lis 2013, o 17:17
  • Postawione piwa: 0
  • Otrzymane piwa: 7

(#1) Napisano 18 lis 2013, o 18:59

Witam!
Wiele osób z serwera FFA CS-LAMERS.com prosiła mnie o podanie najlepszego sposobu na ustawienie komend dotyczących internetu, aby mieć jak najmniejsze opóźnienie (PING), a także nie tracić żadnych pakietów (CHOKE).

Otóż podam Wam najlepszą metodę jaką znam, sam jej używam i jestem zadowolony, jest to metoda ręczna, będziemy musieli sami liczyć wartości poszczególnych komend.
Zaletą tej metody jest to, że podamy do 99% poprawne wartości komend odpowiadającym prędkości naszego internetu, a nie - jak te popularne generatory np. HLToolZ które robią - za przeproszeniem - gówno z naszych ustawień, zamiast pomóc.

A więc zaczynajmy! :)

1. Jak znamy rzeczywiste wartości UPLOADu i DOWNLOADu w kilobitach naszego internetu to fajnie, jeśli nie - wejdźmy na http://www.speedtest.net/pl/ i zróbmy test rzeczywistej prędkości naszego internetu.
UWAGA! Przy wykonywaniu testu proszę wyłączyć wszystko co korzysta z przesyłu danych, czyli komunikatory, programy do ściągania plików, Skype itd.

2. Po wykonanym teście wyświetli nam się np. taki oto wynik:

Obrazek

Cytat:
Pamiętajmy, że:
1 Megabit = 1000 Kilobitów
1 Megabajt = 1024 Kilobajty


A więc DOWNLOAD dla tego internetu będzie wynosił 10060 kb, natomiast UPLOAD będzie wynosił 770 kb.

3. Teraz trochę info o komendach. Proszę pamiętać że:
- komendy takie jak cl_rate, cl_cmdrate działają w stronę:
Gracz ---- PAKIETY ----> Server

- komendy takie jak rate, cl_updaterate działają w stronę:
Gracz <---- PAKIETY ---- Server

Więc najpierw obliczymy odpowiednią wartość pakietów, które wysyłamy do serwera - czyli UPLOAD:
Aby ustawić komendę cl_rate, musimy najpierw zmienić naszą wartość na bity, także dopisujemy trzy zera i Voila!
770 kb = 770 000 b


Następnie mnożymy to przez liczbę 0.9
770 000 x 0.9 = 693 000


Na koniec dzielimy przez 8. Wynik to wartość cl_rate:
693 000 : 8 = 86 625


Wartość maksymalna tej komendy to 20 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.

Aby obliczyć teraz cl_cmdrate musimy podzielić wartość komendy cl_rate przez 25, więc:
86 625 : 25 = 3465


5. Teraz obliczmy pakiety które odbieramy z serwera, czyli DOWNLOAD:
Robimy analogicznie (tak samo) jak z cl_rate czyli:
(10060 000 x 0.9) : 8 = 1131750

Wartość komendy rate wyszła 11311750

Jednak wartość maksymalna tej komendy to 30 000, więcej nie ma co ustawiać i liczyć.

No i zostało jeszcze cl_updaterate, aby to obliczyć bierzemy wartość rate i dzielimy przez 175:
1131750 : 175 = 6467.14(...) ~ 6467


Pozostało już tylko cl_cmdbdackup. Prawie wszędzie cl_cmdbackup jest standardowo 2 i powinno być parametrem wystarczającym, ale ja rekomenduje 5-7 szczególnie jak macie lossy i lagi.

Najlepiej jest ustawić wartość cl_cmdbackup jako cl_cmdrate i następnie podzielić przez fps serwera jednak musicie dokładnie wiedzieć ile wynosi fps serwera!!! Jeśli ustawisz zbyt wielką liczbę prawdopodobnie możesz zapchać sobie niepotrzebnie łącze rzeczami czasem już nieaktualnymi.

Jednak serwer FFA CSOstroleka ma bodajże 1000FPS, więc wartość komendy cl_cmdbackup dla tego serwera powinna wynosić:
3465 : 1000 = 3,465 ~ 4


Jak obliczyć ex_interp? To proste. Należy podzielić 1 przez wartość komendy cl_updaterate i dodać do wyniku 0.01, czyli w tym przypadku:
(1 : 6467) + 0.01 = 0,0101546312045771 ~ 0.01


Ex_interp wyszedł 0.01.

6. Nie martwcie się jeśli wyjdą Wam większe wartości niż dostępne maksymalne w CS 1.6. Dlaczego? Otóż jeśli przekroczymy maksymalne wartości silnik HL.exe sam ustawi maksymalne dostępne więc nie mamy się czym martwić :)

Na wszelki wypadek zastosujcie jeszcze poniższą metodę, aby mieć pewność, że żaden ruski serwer nie zmieni Wam ustawień ;)
Czyli zbindujemy klawisze poruszania się WSAD i klawisz strzału LPM (domyślnie lewy przycisk myszki) z komendami które otrzymaliśmy wyżej.
Czyli w tym przypadku będzie wyglądać to tak:
bind "w" "+forward; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "s" "+back; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "a" ""+moveleft; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "d" "+moveright; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"
bind "MOUSE1" "+attack; cl_rate 20000; cl_cmdrate 3465; rate 30000; cl_updaterate 6467; cl_cmdbackup 4; ex_interp 0.01"

Gdy mamy przygotowane już wyżej wymienione bindy, kopiujemy je wszystkie do pliku userconfig.cfg.

Co to jest, gdzie go znaleźć i jak stworzyć plik userconfig.cfg? Dowiecie się wszystkiego tutaj ---> http://cs-lamers.com/viewtopic.php?f=16&t=9141

To by było na tyle, mam nadzieję że ten poradnik Wam pomoże i nie będziecie już mieli żadnych lossów czy chokeów.

Pozdrawiam!
Zajec :)

Zajec

    Ten tego zwykły szarak.

  • Awatar użytkownika
  • Ten tego zwykły szarak.
  • Posty: 36
  • Dołączył: 18 lis 2013, o 17:17
  • Postawione piwa: 0
  • Otrzymane piwa: 7

(#2) Napisano 25 lis 2013, o 11:16

Kanalim

    Ten tego zwykły szarak.

  • Awatar użytkownika
  • Ten tego zwykły szarak.
  • Posty: 3
  • Dołączył: 12 mar 2014, o 14:31
  • Lokalizacja: gdynia
  • Postawione piwa: 0
  • Otrzymane piwa: 0

(#3) Napisano 13 mar 2014, o 15:10

dzięki

Wróć do Artykuły/Poradniki



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Wymiana linkami: cs-hax.comLamernialamernia/a> •