Użytkownik Hedonista napisał:
(...) dysonans między zabójstwem zawodnika który zaczyna gromadzenie pkt a takim który np znajduje się w top15 jest zbyt duzy. Ta różnica punktowa nie zakłada że ktoś kto zaczyna jest np bardzo dobrym graczem więc myśle że powinna być ustawiona jakaś górna granica straty punktów w przypadku gdy np gracz z rankingiem 1000 (czyli rozpowczynający zabawe) zabije np gracza z rankingiem 10000 ustaliłbym 9-10 pkt wtedy a nie 20 (...)
To nie do końca tak działa. Każdy (nowy) gracz po wejściu musi zdobyć określoną ilość fragów, zanim przeliczniki zaczną na niego działać. Do czasu odpowiedniej ilości fragów za każdego fraga dostaje <MINIMALNĄ_ILOŚĆ_PUNKTÓW>, a gracz ginący traci <MINIMALNĄ_ILOŚĆ_PUNKTÓW>. Również nie zdobywasz punktow za bomby, headshoty, multikille i inne takie. Komunikat dla tych co go już zapomnieli:
Cytat:
[HLStatsX] Potrzebujesz jeszcze 19 fragow, aby zdobywac punkty zasadnicze
W poprzednim rankingu ta opcja była ustawiona na
50 fragów, w tym zmieniłem ją na
25 co jak widzę jest problemem i nie każdy ją zauważa. Problem z tym jest taki, że wartość powinna być w miarę sensowna - bo jeśli ustawimy ją przykładowo na zaporową liczbę 100 fragów to 3/4 nowych graczy nie zauważy "ficzerów" HLStatsX i odejdzie. Ja po cichu nadal liczę, że zdobywane punkty trzymają pewną część graczy tutaj (oprócz tych statsiarzy top15 :-D) i jeśli w ogóle tego nie zobaczą... to wiadomo, dupa.
Dziś ustawię to na 45 fragów i przydałoby się zmienić tekst na coś bardziej wyjaśniajacego, ale ciężko mi wymyśleć coś z sensowną ilością znaków. Propozycje? Coś w stylu "Potrzebujesz jeszcze X fragów, aby zdobywać (więcej|głównych|zasadniczych) punktów", "Potrzebujesz jeszcze X fragów aby moc okreslic Twoja range i odblokować dodatkowe punkty"?
Użytkownik zielone_jon.. napisał:
I jak dla mnie to jest tu coś do poprawienia.
I właśnie o tym jest ten temat, tylko wiesz...
POMYSŁY są przydatne.
Użytkownik zielone_jon.. napisał:
za headshot można dobić więcej pkt 3 lub 4.
Można wszystko, tylko prosiłem o jakaś argumentację. Bo możemy i nawet 25 ustawić, tylko po co? Co to zbalansuje?
Skoro teraz jest więcej punktów za zabójstwo (patrz słownik niżej) to należy jeszcze
dodatkowo premiować headshoty za więcej punktów? No nie wydaje mi się.
Użytkownik zielone_jon.. napisał:
Może tez dodać więcej rund bo jest mapa na 10 to możne coś dorzucić do 12 ?
Pomijając kwestię, że problem tyczy się obu serwerów i są mapy na czas lub rundy, to co to zmieni? Co to za różnica czy zostanie rozegranych 12 rund na mapie de_dust2 czy 10 rund + 2 na innej? Przecież pieniędzy na serwerze jest jak lodu, przy takiej ilość osób można broni nie kupować, trzymać się z tyłu przez chwilę i zaraz się coś podniesie. Pomijajac już aimmapy i inne takie.
Użytkownik Grand napisał:
Dostrzegam różnicę między CT a TT mianowicie w TT dużo łatwiej gdyż za podniesienie paki mam już 2 pkt podłożenie 15 a jak wybuchnie do dostane jeszcze 10 łącznie 27 pkt za samą pakę. A ze strony CT to jest możliwe za tą samą pakę 21 oczek ( 6 za rozbrojenie dla całego CT oraz 15 dla gracza który to zrobił). A co łatwiej dokonać to zobaczcie tutaj :
http://pokazywarka.pl/8cdmu3/
Trafiony-zatopiony.
W teorii większość map powinna być "łatwiejsza" dla CT - oni przecież nigdzie ruszać się nie muszą, wystarczy stać wycelowanym i zdejmować... ale jak to bywa z TeamPlayem (a celowo duże ilości punktów tutaj były!) tutaj każdy leci do przodu i tyle z tej przewagi CT jest.
Punkty trzeba wyrównać.
Punktów za próby rozbrojenia bomby (z defem czy bez) nie będzie, bo to może się obrócić przeciwko nam.
Zostaje nam:
T -> Podłożenie Bomby, Wysadzenie celu. [Podniesienie paki, Zgubienie paki wykluczam - 2 i -2 brzmi sensownie]
CT -> Rozbrojenie bomby.
Trzeba
bardziej premiować gracza podkladającego bombę niż resztę teamu? Czy za podłożenie bomby każdy dostaje tyle samo (jest podział na podkładającego i zespół), a premiować dopiero PO WYBUCHU? Premia po wybuchu mi się bardziej podoba, ale czy ludzie nie zaczną "przedłużać" rundy (przykładowo) nie zabijając CT schowanego w dole na długiej DD2 tylko po to, aby paka wybuchła?
Użytkownik Szarmancki Los Pederasta napisał:
Ale skoro na serwerze DD2 i pewnie FFA pokazuje ile dostałeś pkt za zabicie ,to chciałbym aby i pokazywało ile tracę pkt za poniesioną śmierć
To jest wyłączone z dwóch powodów - i tak HLStatsy (jak ja to mówię) srają po ekranie i ciężko tam się ogarnać kto co i za co oraz w nawiązaniu do tego wyżej o graczach zostających na serwerze z powodu punktów - nikt nie lubi ich tracić... więc jak nie widzą, to im nie jest żal.
Jak ferie się skończą w Polsce (początek marca) włączymy pokazywanie straconych punktów na powiedzmy miesiąc i będzie Wam łatwiej mówić o tym.Użytkownik Szarmancki Los Pederasta napisał:
A za zabicie z noża powinno być też ekstra punktowane.
Jak już Grand Tobie później wspomniał każda broń ma swój "przelicznik" do sprawdzenia pod adresem
http://stats.cs-lamers.com/hlstats.php? ... weaponmods - które też możemy trochę pozmieniać, ale to trzeba bardzo delikatnie i sensownie.
Użytkownik Szarmancki Los Pederasta napisał:
I te samobójstwa w statystykach są nie jasne , bo nie przypominam sobie abym tak często robił sobie harakiri
Jakbyś podał nick to można by zajrzeć, tak to cholera wie. Mogłeś skoczyć mając za mało życia. Może przenoszenie na spekta w którymś pluginie generowało to? Może admini kochają Cię slay-ować (bo nie wykonujesz celów mapy? :-P).
Reszta postów nie wymaga odniesienia, bo wszyscy powtarzają praktycznie to samo.
No, może jeszcze.
Użytkownik Kasia napisał:
Moze mi ktos wytlumaczyc czemu usuwa moje posty?
Może mi ktoś wytlumaczyć dlaczego nie przeczytaleś ze zrozumieniem pierwszego postu?
Użytkownik Kasia napisał:
dobrym graczom wystarczy wejść na 30min dziennie nabić po 60:10 i być ciągle w topce czy to jest do końca uczciwe oceńcie sami.
Czyli bardziej uczcie jest... jak grasz dużo? Czyli grasz słabiej, ale dużo - jesteś w TOPce jest bardziej "uczciwe" niż granie lepiej, ale krócej? Nie ogarniam tego toku rozumowania. Ranking w założeniu ma premiować tych co grają lepiej, nie dłużej. Jak zmienimy założenia rankingu (albo nas przekonacie) to możemy zmienić ranking.
Użytkownik Kasia napisał:
W nowym systemie bardziej liczy sie przegrany czas na serverze,a nie tylko same czyste statystyki<liczą fragów/deadow> co znaczy,ze średni lub gorsi gracze maja większe możliwości doganiania lepszych graczy.
Co, gdzie, jak? TOPka mówi co innego. Gracze mówią co innego. Nie ogarniam co chciałaś przez to napisać.
Użytkownik Kasia napisał:
Dlatego właśnie jestem za pozostaniu przy nowym systemie.Pozdrawiam K.
Tutaj to już jak to w Internetach mówią "Mózg rozjebany". Kasia, która w tym roku założyła/pisała w kilku tematach jaki to ten ranking jest beznadziejny i w ogóle... jest przy pozostaniu przy nowym systemie. Już pomijam kwestię, że żadnego głosowania tutaj nie robimy i nie do tego miał być ten temat, patrz pierwszy cytat.
Na podstawie Waszych postów obniżyłem maksymalną ilość punktów którą gracz może zdobyć (a zarazem stracić) do 33. Możliwe, że działanie na samym ratio MAX/MIN i porówywanie do zeszłego roku nie bardzo ma sensu, ale lepszego sposobu nie znalazłem. Obniżenie tego plus zmiana wymaganej ilości fragów powinna trochę ograniczyć tych "nowych graczy" co Wam punkty kradną, na @Tabaka nie pomoże.
Słowniczek:
<HEADSHOT_PREMIA> = 1.
Obecnie:<MINIMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 3.
<MAKSYMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 33.
Ratio <MAKSYMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW>/<MINIMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 11.
Do 17.02.2016:<MINIMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 3.
<MAKSYMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 37.
Ratio <MAKSYMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW>/<MINIMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 12.33(3).
Poprzedni ranking:<MINIMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 2.
<MAKSYMALNA_ILOŚĆ_PUNKTÓW> = 25.
Ratio = 12.5